Wat is het mediaprofiel van een innovatieve directeur?

Bij het ontwikkelen van mediavaardigheden werk ik met rolmodellen. Mijn ervaring is dat een persona beter werkt dan een competentie profiel. Die lijsten met al die competenties zijn zo stug en ik word er nooit door geïnspireerd. Herken je dat?

Hoe fijn is het om iemand uit je netwerk te vinden die je bewondert en die jou kan helpen bij je ontwikkeling.

In deze blog wil ik inzoomen op een persona van een innovatieve directeur.   

Hoe ziet eigenlijk een (media)profiel eruit van een innovatieve directeur? In mijn netwerk heb ik een voorbeeld: Ad Evers directeur van Fyzzio. Waarom innovatief? Voor mij heeft dat alles te maken met:

  • Nieuwsgierigheid en zich voortdurend willen verbeteren.
  • Stimuleren en sturen van zijn personeel op ontwikkeling als mens en als professional.
  • Kansen zien én realiseren.
  • Digitale ontwikkelingen bijhouden: feeling houden met de tijd van nu en van morgen.
  • Samenwerken om zijn organisatie te ontwikkelen.

Hoe ziet het Mediaprofiel van Ad eruit?

(Note: Ad heeft toestemming gegeven om zijn profiel te gebruiken)

Ad heeft netwerker als voorkeursprofiel en alle andere profielen zijn mooi in balans. In gesprekken valt het mij op dat hij op de hoogte is van nieuwe apps en online handigheden (verzamelaar). Daarbij kijkt hij of dit bij hem of zijn werk past (strateeg). Hij is niet bang om iets nieuws te implementeren samen met zijn medewerkers. Misschien kan ik het zo benoemen: hij gaat graag op expeditie en dat levert nieuwe inzichten op.

Het produceren is het minste ontwikkeld en dat lijkt me vrij logisch. Hij gebruikt wat nodig is en het creatief maken van content wordt uitbesteed.

Wat zouden dan ontwikkelpunten van deze directeur kunnen zijn?

Mijn tip is: start met delen.

  • Het delen van zijn kennis: bijvoorbeeld door het schrijven van een blog of vlog. Hij zou als expert meer ervaringen kunnen delen over het leiden van een innovatieve onderneming. Hoe overleeft deze onderneming in deze hectische tijd en wat kunnen wij hiervan leren? Wat kunnen (jonge) ondernemers leren van zijn ervaring?
  • Ook zou hij door het delen ook meer vragen kunnen stellen. Hoe los je bepaalde problemen op? Waar lopen andere directeuren tegenaan? Hoe pakken zij dit aan? Vorm samen een community!
  • Werk aan je online profilering: hoe is je sociale selling index? Wat kun je doen om dit te vergroten? Met Mediaprofielplus gaan we binnenkort van start met een challenge🏆: online profilering. Een maand via opdrachten werken aan je online profilering. Meer informatie hierover? Klik hier.

Ook nieuwsgierig naar je mediaprofiel?  Vraag informatie aan: info@mediaprofiel.nl 

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s